Меню сайту
UKR                                  ENG
Головна » 2010 » Серпень » 21 » Навіщо вигадувати педагогічний велосипед?
Навіщо вигадувати педагогічний велосипед?
16:05

     Нещодавно, на свято Спасу до мене приїздили родичі з Івано-Франківську – брат з родиною та моїм маленьким племінником Петриком. Гуляючи містом, зайшли ми купити яблук та меду до свята. Коли трирічний Петрик звернувся до продавчині зі словами «Пані, прошу зважити нам ці червонобокі яблука», «пані» від несподіваності ледь не впала під прилавок. Почути таке від малюка?    Як пізніше дізналася, маленький джентльмен своєю манерою спілкування завдячує дитячому закладу, виховання в якому базується на педагогічній спадщині Софії Русової. Навчання тут починається з елементарного вживання привітання «Доброго ранку» та «Доброго дня», а звертатися до вихователів дитина звикла не на ім'я та по-батькові, а поважно -  «Пані». Своїх колег малюки називають не на російський манер – Діма, Машка, чи Наташка, а виключно українською – Дмитрик, Марічка, Наталка. З цих на перший погляд, дрібничок, маленькі громадяни отримують основи національної гідності. Не  можна було втриматись від посмішки, коли на запитання, як звуть виховательок, почули від Петрика відповідь: «Пані Леся та пані Марія».
        …Радянська влада з перших років існування прирекла Софію Русову на забуття, наклавши табу на її ім'я та праці, законсервовані в спец архівах. Іншої реакції на педагогіку цієї великої українки від більшовиків і чекати було не слід: рідна школа Русової різко контрастувала з принципами виховання юного покоління.
         За роки незалежності в українську педагогіку вдалося повернути крім Софії Русової, Олександра Барвинського, Григорія Ващенко, Антина Крушельницького та ще з добрий десяток імен талановитих організаторів національного виховання. Однак спроби системного впровадження їх досягнень в практику нагадують скоріш броунівський рух. Цю особистість поважають, пишуть наукові праці щодо її спадщини, при цьому продовжується невпинний процес освітянської реформи, і як не дивно, в незалежній Україні ще й досі немає української освіти.  Але навіщо вигадувати педагогічний велосипед, коли він вже давно винайдений і залишається лише їхати вперед. Час, який минув відтоді, доводить: педагогічні погляди Русової актуальні сьогодні, як і століття тому.
Золоті джерела праць Софії Русової - не тільки історія педагогічної і психологічної думки, а й цілком сучасний, із сьогоднішніх позицій погляд на загальну проблему школи й освіти, визначення її цілей, завдань, основних принципів побудови змісту, форм і методів організації навчання.

      Спадщина Русової – національний скарб українців. І їм гріх не користуватися. Тому що як виховаємо наших дітей, такими українцями і будуть.

Переглядів: 544 | Додав: DimaX | Рейтинг: 4.0/1 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Контакти
Block contentБлагодійна організація
"Благодійний фонд ім. Софії Русової"
тел.: +38(0462)640-165,
+38(050)313-44-68.
р/р 26005259800149
Код ЕДРПОУ: 36515335
МФО - 300863 в ПАТ "Кредитпромбанк" м. Київ
E-mail: s_rusova@i.ua

Партнери





Форма входу


Copyright MyCorp © 2019   Конструктор сайтів - uCoz