Меню сайту
UKR                                  ENG
Головна » Архів матеріалів

У цей благословенний час вітаємо всіх зі святом світлого Христового воскресіння!!!
Святий Великдень несе нам довгоочікувану радість перемоги Сина Божого, дарує надію та впевненість у завтрашньому дні, поселяє спокій у серцях, укріпляє віру та живить душу
Тож нехай Божа милість та благословення оросять ваше життя, а мир, любов та злагода запанують у Вашій оселі.
Зичимо гарного настрою, відмінного здоров’я, сімейного затишку, незмінного успіху та здійснення усіх задумів.

Переглядів: 504 | Додав: DimaX | Дата: 15.04.2012 | Коментарі (2)

Сім’я для кожної людини є тією колискою, з якої починається виховання та формування її як особистості. Саме наші батьки впливають на наш внутрішній світ, і на те, ким ми станемо в майбутньому. Відразу видно дитину, яку батьки оточують любов’ю та добром. У такої дитини мир і спокій у душі, стійке моральне здоров’я,  щиросердечна віра в добро, віра в красу людську.
Неважко зробити висновок, що саме в такій родині зростала та виховувалась палка патріотка своєї країни, майбутній педагог зі світовим ім’ям Софія Русова.
Беззаперечним доказом того є численні згадки про свою родину, які залишила пані Софія в своїх «Мемуарах».
Особливо палко Софія Федорівна любила свого батька, Федора Ліндфорса, який відігравав основну роль в вихованні дітей в родині, адже мати, Ганна Жерве, дуже рано пішла з життя.
Народився Федір Федорович в 1807 році, був старшим сином генерала Федора Андрійовича Ліндфорса. З 1817 року виховувався у Пажеському корпусі, звідки був випущений 14 червня 1826 прапорщиком у лейб-гвардійський Єгерський полк і через два роки, 18 липня 1828 р., зроблений в чин поручника. Був гарячий патріот російський – всю молодість пробув на війнах – з поляками, турками. Ліндфорс був звільнений у відставку з виробництвом в генерал-майори. Хворий на туберкульоз, він з родиною  виїхав з Сибіру в Україну, та оселився в придбаному ним у Городнянському повіті Чернігівської губернії маєтку Олешня, і займав у цьому повіті посаду почесного світового судді до самої смерті, 8 січня 1871.
Новий олешнянський поміщик був шведського походження, його дружина – французького. Вони мали п’ятеро дітей: шістнадцятирічного Олександра, дванадцятирічну Марійку, десятилітню Наталю, шестирічного Володю, і малесеньку Софійку, яка народилася п’ятою за кілька років після купівлі олешнянського маєтку.
Софійка, наймолодша дочка Федора Ліндфорса, згадувала опісля: «Батько мій був високий, стрункий, мав чорне волосся, сині очі і дуже гарне обличчя. Вдачею був добрий, лагідний, тільки дуже запальчивий, дуже захоплювався різними розвагами. Один час захопився картами, але давши слово матері, покинув цю розвагу. Був високошляхетної вдачі, - його слово, обіцянка завжди були непорушні. Батьки мої дуже любилися».

Федір Ліндфорс збудував в Олешні невеличку церкву. Вона, на жаль, не збереглася. Започаткував в Олешні гончарну майстерню, 19 лютого 1861 року увійшло в історії країни як день скасування кріпосного права в Росії. Федора Ліндфорса обрали мировим посередником. Це дало йому змогу працювати на користь селян.
Попри займані серйозні посади та воєнні чини Федір Ліндфорс був легкої вдачі, не без почуття гумору. Пізніше в «Мемуарах» Софія Федорівна згадувала «…татко любив жартувати з місцевим священником о. Марком. На заутреню Великодню він наказував слузі в момент як уперше заспівають «Христос Воскресе» стріляти з маленької зеленої гармати, яка залишилась ще з походів. Марка попереджували про постріли, але він все одно так лякався, що мало хрест йому не падав з рук.»
Літо 1870-го року стало останнім щасливим в родині. 9 січня 1971р. Федора Федоровича не стало. «…Татко вийшов на прогулянку, але вернувся скоро, йому стало погано, а в хаті нікого не було. Помер він на руках нашого фурмана. Я так любила батька, я божеволіла, не могла відійти від тіла…».

Переглядів: 852 | Додав: DimaX | Дата: 04.04.2012 | Коментарі (0)

Весною 1943 року загін партизанського з’єднання Олексія Федоровича Федорова, який прикривав переправу основних сил на Правобережжі в районі Лоєва зустрів німецьких карателів на південній околиці села Клубівка, Ріпкинського району, нищівним вогнем: знищили машину, що робила розвідку зосереджених партизанських сил, були вбиті німці, решта врятувалася втечею.

Знавісніли поразкою гітлеровці вирішили по-звірячому відомстити мирним жителям Клубівки.

14 березня 1943 року була неділя. Ніщо в той день не передвіщало біди. Кожний займався в своєму обійсті. Люди готувались до весни. Але раптом неначе чорна хмара насунула з боку Нових Яриловичів. То був спеціальний загін карателів, що прибув з Гомеля. Він палив все, що траплялося на його шляху. Фашистські нелюди по-варварськи заганяли людей до хат, сараїв, закидали їх гранатами та підпалювали. А тих, хто намагався втекти, розстрілювали з автоматів. Через деякий час село перетворилося на пекло. Все село було охоплене димом та полум’ям, Звідусіль лунала стрілянина, чулись крики та стогони.

А в довершення всього цього над селом кружляв літак, який поливав кулеметним вогнем тих відчайдушних сміливців, які чудом вирвались з лап карателів і відходили до лісів. Небагатьом тоді вдалось врятуватися. Згоріло 365 колгоспних дворів, громадські будівлі, культурні установи. Розстріляли і спалили живцем 506 жителів, серед них 106 дітей до 14 років, 109 дітей дошкільного віку. Трьом малятам минуло тільки одна доба від народження. З війни не повернулися в Клубів ку 117 жителів. Не щадили нікого, ні старих, ні малих. Коли вчитуєшся в імена загиблих, дивишся на роки народження, то стає до щему в душі боляче за тих, яким би ще жити й жити.

Минуло 69 років з того трагічного дня. Неважко порахувати на пальцях очевидців тієї страшної події.

В пам’ятному мітингу-реквіємі Клубівської трагедії взяли участь голова райдержадміністрації Петро Головач, голова районної ради Віктор Бугай, президент благодійного фонду ім.. Софії Русової Іван Чаус, депутати районної ради, учні шкіл Ріпкинського району, місцеві жителі.

Пройшли роки. Після звільнення краю від фашистів люди повертались в село, ставали до праці. На попелищі відродили та побудували нове село, яке нині живе мирним життям. На ш загальний священний обов’язок берегти в пам’яті тих, хто загинув в ті страшні роки війни, не забувати дорогу до цього місця. Щоб не заростали плити травою, а пам’ятник бур’яном. Бо це наша історія.

Переглядів: 551 | Додав: DimaX | Дата: 25.03.2012 | Коментарі (0)

«Природа сказала жінці:
будь прекрасною – якщо можеш; мудрою – якщо хочеш,
але пам’ятати, що ти Жінка – ти повинна завжди!»

Кожна жінка найдивовижніше творіння на землі. Жінки захоплюють і надихають, дарують життя. Вони є той вогник до якого завжди хочеться повертатися. Віки і тисячоліття світової історії осяяні жіночою мудрістю та ніжністю, чарівністю та красою. І тільки завдяки цій життєвій силі, насназі та довготерпінню з віку у вік продовжується рід людський на землі. Матір, сестра, кохана – жіночий першопочаток супроводжує нас з першого до останнього подиху. І якщо краса порятує світ, то це буде жіноча краса.

Чарівних жінок, берегинь  Ріпкинщини урочисто вітали в районному будинку культури народний депутат України Михайло Чечетов, голова райдержадміністрації Петро Головач, президент благодійного фонду Софії Русової Іван Чаус.  Всі учасниці свята отримали подарунки, а творчі колективи з Києва, Ріпок, Любеча, Добрянки порадували яскравим концертом.

Любі наші!
Щиро вітаємо вас з міжнародним жіночим днем!
У цей святковий день бажаємо всім жінкам міцного здоров’я, довічного щастя, шаленого кохання та постійного добробуту. І нехай виконуються найзаповітніші мрії та бажання! Нехай там, де ви з'являєтеся, розцвітають посмішки і чуються компліменти.

Будьте улюблені і щасливі!

Переглядів: 524 | Додав: DimaX | Дата: 07.03.2012 | Коментарі (0)

"Світло душі твоєї засяяло в рідній Олешні і світить усій Україні в її невпинному поступі до волі, до відродження" - такі слова написали земляки із села Олешні Ріпкинського району на Чернігівщині на пам'ятному знаку Софії Федорівні.

156 річницю з дня народження основоположниці української національної педагогіки Софії Русової вчора відзначали в Ріпкинській гімназії. Свято відкрив голова райдержадміністрації Петро Головач. Він привітав вчителів та учнів, а також вручив районну премію імені Софії Русової кращим педагогам району в різних номінаціях.

В заходах взяв участь президент Благодійного фонду Іван Чаус, який вручив директору гімназії Корж Наталії Миколаївні цінний подарунок. Звернувшись з вітальним словом до присутніх, Іван Чаус нагадав, що значну роль в становлені особистості видатної просвітительки Софії Русової зіграв її чоловік Олександр Русов, 165 річницю від дня народження якого відзначали 7 лютого цього року. 

«Найперший принцип, котрий пропагувала просвітителька, - навчати дитину рідною мовою, дитина повинна усвідомлювати, до якого роду вона належить. Сьогодні Софія Федорівна була б задоволена, адже саме на цьому ґрунтується сучасна українська педагогіка», - зазначив Іван Петрович.

Тематичний вечір до дня народження Софії Русової традиційно відбувся в Олешнянській загальноосвітній школі. Президент Благодійного фонду Іван Чаус також побував на цьому світлому святі, розділивши радість Софіїного дня разом з учнями та педагогами навчального закладу та вкотре надав благодійну фінансову допомогу школі, в стінах якої вже стільки років звучить світле Софіїне слово. Слово пронесене нащадками через віки, слово, яке колись  зазнало чимало заборон та переслідувань, але було заново відроджене та збережене для наступних поколінь.

Чи не забагато труднощів випало на життєвому шляху жінки - матері і дружини, хранительки сімейного вогнища? Кажуть, доля звалює на кожну людину рівно стільки, скільки вона може нести... У пані Софії вистачило характеру, мужності, ерудиції і сили переконань, тож сьогодні її ім'я - серед світочів української педагогіки, її праці з питань освіти і виховання молоді знані у світі.

Переглядів: 626 | Додав: DimaX | Дата: 18.02.2012 | Коментарі (0)

5 лютого 1940 року перестало битися серце Великої Громадянки і Людини, Жінки, Матері й Педагога. Безсмертною залишилася пам'ять про видатну просвітительку Софію Русову та її неоціненний вклад в розвиток національного виховання.
Золоті джерела праць С. Русової - це не тільки історія педагогічної і психологічної думки, це і абсолютний сучасний погляд на загальну проблему, конкретні завдання, відповідні умови, форми і методи організації дошкільної освіти.
Ідеї Софії Русової не обмежені часовими рамками, бо є глибоко науковими, народними, гуманістичними, спрямованими в майбутнє. Як гасло сьогодні звучить її заклик: "В наші часи бути гарним педагогом — це бути справжнім реформатором майбутнього життя України, бути апостолом Правди і Науки.
Тільки великими зусиллями таких апостолів Україна матиме чесних діячів-патріотів, умілих практичних робітників і соціально об’єднану, інтелектуально розвинену народну масу”.

Переглядів: 508 | Додав: DimaX | Дата: 05.02.2012 | Коментарі (0)

7 лютого виповнюється 165 років з дня народження Олександра Олександровича Русова, відомого українського земського статистика, етнографа, фольклориста і громадського діяча, чоловіка Софії Русової.
Дитинство
Олександр Олександрович Русов народився 7 лютого 1847 р. в м. Києві в сім’ї росіянина — військового лікаря. Атмосфера тогочасного Києва взяла в полон сім’ю Русових. «Киевская атмосфера 50-х и 60-х годов,— за спогадами В.П.Науменка,— была напитана украинским течением, бросавшимся в глаза даже просто видом свиток, чумарок, сорочек, смушевых шапок, так как это всё пестрило на улицах, на гуляннях». Молоді вчителі, які готували хлопчика до школи, читали українські вірші й самі писали їх українською мовою. «Однажды, в отсутствии учителя,— згадував Олександр Олександрович Русов,— на его столе в его комнате нашёл и прочёл написанное для себя стихотворение, где были не русские слова "сів та й зажурився”». Це дуже зацікавило і здивувало малого хлопця.
Уже в дитинстві він почав розуміти, що поряд співіснують дві різні мови : одна, на якій треба вчити вірші й байки, а друга — якою вчитель пише вірші, а батько під акомпанемент гітари співає «Хлопче, молодче !».  
Київська громада
 У 1870 р. розпочалася активна діяльність Олександра Олександровича Русова як одного з найенергійніших і видатних членів Київської громади. Він брав участь у підготовці до видання історичних пісень М.П.Драгоманова і В.Б.Антоновича, працював над укладанням українського словника, здійснював екскурсії та експедиції по Україні, збираючи етнографічні матеріали, писав вірші, захоплювався музикою і співом (в опері М.Лисенка і М.Старицького «Різдвяна ніч» виконував роль Вакули).  
Подружжя Русових
У 1874 р. дружиною Олександра Олександровича Русова стала Софія Ліндфорс (Софія Русова) — згодом відомий педагог, просвітниця. Олександр Олександрович відіграв вирішальну роль у її становленні як громадського діяча й ученого : «Він перший відкрив мені красу української народної поезії, заговорив до мене українською мовою, і без довгих промов та роз’яснень збудив у мене ту любов до нашого народу, яка вже ніколи не покидала мого серця і керувала моїми політичними виступами, всією моєю працею довгі літа».  Життєвий шлях цих двох непересічних особистостей був нелегким. Але, як згадували ті, хто знав подружжя Русових, «рідко можна було зустріти таку пару, де б чоловік і жінка так підходили одне до одного, як Олександр Олександрович і Софія Федорівна. Обоє інтелігентні, широко освічені, вони були перейняті однією думкою — як найкраще прикрасити свої духовні сили, і разом з цим визначалися великою делікатністю і простотою у поводженні з людьми».
Видання «Кобзаря»
Навесні 1875 р. О.Русов отримує громадівське доручення : термінове виїхати за кордон і видрукувати максимально повний Шевченків «Кобзар», оскільки в межах Російської імперії це не можливо з цензурних причин. Той факт, що таку відповідальну справу, як видання «Кобзаря» за кордоном, доручили  Олександру Олександровичу Русову, а не комусь іншому, свідчить про його значний авторитет серед громадівців. «Все всегда были уверены, что и Александр Александрович, и его молодая жена охотно сделают всё возможное для выполнения задач общественных, оставляя в стороне все свои личные удобства или неудобства»,— писав пізніше В.П.Науменко.
Русови з радістю сприйняли доручення. Навесні 1876 р. друкування «Кобзаря» було закінчено.
Робота статистиком
Олександр Олександрович Русов влаштувався на посаду статистика в Чернігові.  Коло інтересів Олександра Олександровича Русова не обмежувалося лише статистичною діяльністю. Олександр Олександрович Русов мав рідкісну здатність притягувати до себе людей, захоплювати їх своїми інтересами, ідеями, переконаннями. З ним приятелювали Л.І.Глібов, М.В.Лисенко, М.Ф.Сумцов, П.С.Єфименко, Панас Мирний, В.Г.Короленко, М.М.Коцюбинський, Б.Д.Грінченко. Помешкання Русових, хоч би в якому місті вони оселялися, перетворювалося завжди в те «інтимне вогнище», навколо якого збиралися місцеві громадівці, колеги, інтелігенція, друзі, молодь.
Переслідування
 І все це робилося на тлі постійних стресів, викликаних неодноразовими арештами дружини, його самого, а потім і сина. Олександра Олександровича Русова, доброзичливого чоловіка, який викликав щирі симпатії й тепле ставлення у знайомих і малознайомих людей, влада зарахувала до «небезпечних елементів».
Під час одного з обшуків на квартирі Русових жандармський офіцер особливо ретельно переглядав його листи, в яких часто зустрічалися такі висловлювання, як : «все, що веде до світла і  добра», «рідна країна», «дорога батьківщина», «на користь рідного краю» або «на користь рідного народу», а ще більше «рідна Україна», «національна самосвідомість», «українське питання». У листах повідомлялося про вихід у світ окремих книжок, драм, повістей українською мовою; дехто з авторів звертався з різними проханнями: то прилаштувати українську книжку в магазин або допомогти видати щось, то помістити статтю в журнал. У всьому цьому жандарми помітили «сепаратизм». На такі звинувачення педагог відповідав : «Якщо в листах до мене багато говориться про Україну, то ви, безумовно, праві, що для мене не існує іншого народу, як той, який мене виховав. Я знаю, що є, наприклад, португальці, іспанці, але інтереси цих народів для мене зовсім відсутні. Допомагати виданню або розповсюдженню португальських або іспанських книжок і газет я ніяк не можу…
— Але чого ж Ви хочете досягти виданням і розповсюдженням цих книг?—дивувався жандарм.— Можливо, Ви бажаєте, щоб будь-який Ваш хохол читав і книги і навіть газети своєю мовою ?
— Безумовно, бажаю,— відповідав Олександр Олександрович.— І вже за дорученням двох земських губерній — Херсонської і Чернігівської — склав розрахунки, скільки буде коштувати для цих губерній влаштування такої кількості шкіл, яка б могла забезпечити загальну освіту, а значить загальну грамотність».
Саратов
У 1915 р. у зв’язку з першою світовою війною комерційний інститут евакуювався до Саратова.  По приїзді здоров’я Олександра Олександровича Русова погіршало, і 8 жовтня 1915 р. він помер. Поховали його в Києві на Байковому кладовищі. Родина поставила йому пам’ятник із чорного мармуру, на якому викарбувано слова Т.Г.Шевченка :
                   Раз добром зігріте серце
                   Вік не прохолоне.


Переглядів: 1346 | Додав: DimaX | Дата: 02.02.2012 | Коментарі (0)

За матеріалами доповіді Коваленко Є.І. -  канд.пед.наук, професора, завідувача кафедри педагогіки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя

У 2011 році минуло 155 років з дня народження однієї з найвидатніших жінок України, вченого-педагога,  людини, яка все своє життя присвятила утвердженню України як самостійної незалежної держави – Софії Федорівни Русової. Відомо, що в радянський період педагогічні ідеї Софії Русової були приховані і відсторонені від педагогічної громадськості, зберігалися в спецсховищах  КДБ і лише з 1991 року її праці стали доступними і відкритими для вивчення.
В наш час педагогічна спадщина Софії Русової введена до програми вищих начальних закладів, що готують педагогічні кадри. В Україні працює  сім навчальних закладів -  Центрів Софії Русової, які втілюють у життя її педагогічні ідеї.
Сьогодні вже можна говорити про основні наукові школи, в яких інтенсивно досліджується педагогічна спадщина Софії Русової: це Київ  (Сухомлинська О.В., Проскура О.В., Коваленко О.В., Антонець Н.Б. та ін.); Чернігів (Зайченко І.В.);   Івано-Франківськ (Нагачевська З.І, Джус О.П.); Одеса  (Богуш А.М., Малиновська Н.В.);  Ніжин (Коваленко Є.І., Пінчук І.М., Таран О.М.),   Тернопіль (Груць Г.С.), навколо яких групуються молоді науковці.
Окреслимо окремі, на наш погляд, ще недостатньо досліджені сторінки педагогічної спадщини Софії Русової.
 1/. Нам видається, слід більш ґрунтовно проаналізувати євро інтеграційні ідеї просвітительки. Вона  глибоко вивчала досвід європейських країн щодо реформування освіти, була знайома з працями  практично усіх європейських і американських педагогів-реформаторів, й Україна презентувалася нею як складова європейського співтовариства.
2/. Особливої уваги заслуговує вивчення позицій С.Русової щодо взаємозв’язку педагогіки, філософії, соціології і педагогіки, аналіз теоретико-методологічних основ її спадщини.
3/. Сьогодні в основному досліджуються ідеї С.Русової щодо дошкільного виховання, а в неї великий пласт ідей щодо початкової, середньої та вищої школи, які потребують детального аналізу й вивчення., зокрема як в її педагогічній теорії узгоджуються  парадигми трудової школи, вільного виховання і школа навчання. Яка позиція Софії Русової?
4/. Значну увагу в працях С.Русової займають питання формування волі і характеру дитини, проте ці ідеї ще не знайшли висвітлення й належної оцінки.;
5/. Важливо, яку велику роль має емоційна сфера людини, її психічне й духовне здоров’я. Цій проблемі, проблемі формування емоційної сфери дітей і молоді С.Русова присвячує ряд своїх публікацій, які також потребують аналізу.
6/. Потребують більш ґрунтовного аналізу соціально-педагогічні аспекти її спадщини, зокрема взаємозв’язок шкільної і позашкільної освіти і виховання, андрагогічні ідеї, сімейне виховання і вплив на нього соціального середовища.
7/ С.Русова – талановитий організатор системи освіти, керівник навчальних закладів, визнаний державний і громадський діяч, проте проблеми управління, педагогічного менеджменту в педагогічній спадщині Софії Русової не досліджені
8/. Велику роль у вихованні загальнолюдських цінностей у підростаючого покоління С.Русова відводила релігії, проте практично відсутні публікації, які б розкривали погляди вченої на роль релігії і релігійного виховання в духовному становленні людини, взаємозв’язок школи, сім’ї і церкви  у вихованні дітей і молоді.
9/. Відомо, що С.Русова – письмениця, яка залишила літературно-педагогічну спадщину, яка також потребує аналізу й оцінки.  
10/. Не дослідженою залишається й епістолярна спадщина просвітительки.
Слід зазначити, що сьогодні значна частина праць С.Русової ще  не знайдена і не опублікована, не проаналізована, зокрема «Соціальна педагогіка», «Історія педагогіки у зв’язку з розвитком культури», навчально-методичні матеріали щодо діяльності Високого педагогічного інституту в Падебродах, української гімназії, дитячого будинку, яким керувала Софія Русова та ін. Це  унеможливлює здійснення цілісного аналізу її доробку.
 Оцінюючи сьогодні роль С. Русової в розвитку педагогічної думки в Україні, можна однозначно стверджувати, що її творчий доробок є внеском у скарбницю не лише української, а й світової педагогіки, що її ідеї – це не лише минуле, вони не обмежені часовими рамками,  як гасло звучать і сьогодні заклики С. Русової: „В наші часи бути гарним педагогом – це бути справжнім реформатором майбутнього життя України, бути апостолом Правди й Науки. Тільки великими зусиллями таких апостолів Україна матиме чесних діячів-патріотів, вмілих практичних робітників і соціально об’єднану, інтелектуально розвинену народну масу”[11, Кн.1,  с.231]. «Ніхто не має права вважати шкільну справу чужою для себе, сторонньою. Навпаки, якщо ми хочемо скоріше бачити в нашій країні загальний народний добробут, якщо ми хочемо мати добре організовану державу, господарство, церкву, - ми перш за все мусимо організувати школу, що навчила б наших дітей служити добру й рідному краєві»  [11, Кн.2, с.121].

Переглядів: 1775 | Додав: DimaX | Дата: 30.01.2012 | Коментарі (0)

Дорогі друзі! Щиро вітаємо Вас з новорічними та різдвяними святами! Зичимо  багато сил для нових звершень, успіхів у роботі, світлих почуттів, надійних партнерів у добрій справі, злагоди та добробуту!

Нехай ці свята стануть для Вас особливими та незабутніми!
Переглядів: 517 | Додав: DimaX | Дата: 31.12.2011 | Коментарі (0)

Закінчуючи рік та підводячи підсумки зробленого часто хочеться духовного спокою та затишку. За роботою ми часто не помічаємо та не знаходимо часу для важливих речей, але іноді потрібно зупинитися і озирнутися навколо.
Наш рідний край надзвичайно багатий чудовими місцями та куточками, де хочеться, долучитися до культурного та історичного, перенестися та зануритися в інші часи, відпочити духовно. 

На захід від історичного центру міста Ніжин, що на Чернігівщині, вже понад триста років існує православна Свято-Введенська жіноча обитель. Саме в стінах цього монастиря запалив вогник своєї свічки президент благодійного фонду Іван Чаус. Дивує своєю історією  храм, а ще більше, ті чудотворні ікони, які тут знаходяться. Вклонитися святиням – Толзькій іконі Божої матері та іконі «Достойно есть» приїздять люди з всіх куточків України. Список з відомої Толзької ікони Божої Матері монастир отримав у подарунок від ігумені Толгського Введенського монастиря Варвари, яка народилася на Чернігівщині. За складеним у 16-му столітті «Оповіданні», оригінал ікони Божої Матері Толзької був дивно відкритий єпископом Ростова Великого, неподалік від стін Ярославля, на березі Волги, там, де до неї впадала притока Толга. Вночі святитель побачив стовп світла на протилежному березі Вогли, а у самому світлі - ікону Пречистої Богородиці.
Чудотворні ікони також подорожують різними храмами разом з монахинями, приносячи радість та зцілення людям.
Мандрівка святими місцями продовжилась шляхом до величної гетьманської столиці – м. Батурин. Місцевий Свято-Вознесенський храм
XVIII століття пам’ятає довгу історію минулих часів.  Храм є усипальницею гетьмана Кирила Розумовського. Нині можна завітати до оновленого гетьманського палацу та цитаделі козацтва, поблукати куточками та вулицями, де свого часу були такі відомі українські гетьмани, як Іван Мазепа, Іван Самойлович, Павло Скоропадський…..
Наступною святинею, де зустріне та проведе Різдвяні свята Іван Петрович стане Свято-Успенська Почаївська лавра.

Переглядів: 527 | Додав: DimaX | Дата: 28.12.2011 | Коментарі (0)

« 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 23 24 »
Пошук

Контакти
Block contentБлагодійна організація
"Благодійний фонд ім. Софії Русової"
тел.: +38(0462)640-165,
+38(050)313-44-68.
р/р 26005259800149
Код ЕДРПОУ: 36515335
МФО - 300863 в ПАТ "Кредитпромбанк" м. Київ
E-mail: s_rusova@i.ua

Партнери





Форма входу


Copyright MyCorp © 2024   Конструктор сайтів - uCoz